Pożarniczy Program Ochrony Chorobowej
Krzysztof Falkowski - 662 154 501


zwykłe ubezpieczenie grupowe nie wystarczy

w walce z poważną chorobą

Oddajemy w ręce członków NSZZ SOLIDARNOŚĆ przy Krajowej Sekcji Pożarnictwa (na razie z województwa opolskiego) Pożarniczy Program Ochrony Chorobowej. Jest niezwykły w swojej formie i treści. Rodziny otrzymują realną szansę na uniknięcie finansowego dramatu w sytuacji zderzenia się z Poważną Chorobą w rodzinie. Wystarczy uzyskać DOSTĘP do Programu.

Celem Programu Ochrony Chorobowej Nie Jest Zastąpienie Państwa Zwykłego Ubezpieczenia Grupowego!
Program wypełnia poważną lukę w Ochronie Chorobowej Państwa Rodzin. Takiej ochrony Nie Ma w Żadnym Zwykłym Ubezpieczeniu Grupowym.

To prawdopodobnie jedyny w Polsce taki Program.  Zapewnia realną, szybką i wysoką ochronę finansową dla każdego członka Państwa rodziny (także dla współmałżonków, partnerów oraz dzieci). W sytuacji zdiagnozowania Poważnej Choroby (np. nowotworowej lub kardiologicznej) Zwykłe Ubezpieczenie Grupowe Nie Wystarczy.  

Z pełną odpowiedzialnością rekomendujemy Państwu udział w Programie. Ochrona Chorobowa to niemal 60 Poważnych Chorób (dla osób pełnoletnich, które samodzielnie skorzystają z dostępu do Programu) oraz 29 Poważnych Chorób w zakresie ochrony dla dzieci (chronionych razem z rodzicem za sprawą dodatkowego Pakietu U chroni Dziecko). 

Program wdrożony w jednostkach Państwowej Straży Pożarnej woj. opolskiego od 15 kwietnia 2023 r.

Terminy kolejnych spotkań na terenie województwa śląskiego podamy wkrótce.

SZCZEGÓŁY PROGRAMU

WARIANTY PODSTAWOWE

Aż 58 Poważnych Zachorowań:


Składki w tabeli zawierają:
  • Składkę ochronną - 27zł, 43zł, 72zł
  • Składkę administracyjną - 3zł
    (tabela podaje sumę obu składek)

DWA pakiety dodatkowe

USŁUGI Programu  BEZ DODATKOWYCH SKŁADEK!

POWTÓRNA OPINIA MEDYCZNA ONKOLOGICZNA
(ZAGRANICZNA)

Powtórna Opinia Medyczna Onkologiczna – przygotowywana jest w związku ze zdiagnozowaniem u Ubezpieczonego Choroby Nowotworowej, a realizuje ją Centrum Operacyjne, którego numer infolinii znajduje się w Certyfikacie osoby ubezpieczonej.
Zdarzenia objęte zakresem to zdiagnozowanie u Ubezpieczonego w okresie ochrony:
  • Nowotworu złośliwego
  • Nowotworu o granicznej złośliwości
REALIZACJA ŚWIADCZEŃ:
W przypadku Zdarzenia ubezpieczeniowego UNUM zapewni i pokryje koszty Powtórnej Opinii Medycznej Onkologicznej obejmującej:
  • udzielenie informacji o niezbędnej dokumentacji medycznej umożliwiającej wydanie Powtórnej Opinii Medycznej Onkologicznej;
  • tłumaczenie dostarczonej dokumentacji medycznej na język angielski;
  • przekazanie dokumentacji medycznej Konsultantowi (Konsultant – podmiot leczniczy działający poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej) przy wykorzystaniu środków komunikacji, które umożliwią Konsultantowi odczytanie dokumentacji i jej analizę;
  • tłumaczenie na język polski Powtórnej Opinii Medycznej Onkologicznej wydanej przez Konsultanta;
  • udostępnienie Ubezpieczonemu Powtórnej Opinii Medycznej Onkologicznej.
  • Centrum Operacyjne zobowiązuje się do przesłania Ubezpieczonemu [...] Powtórnej Opinii Medycznej onkologicznej [...] w możliwie najkrótszym terminie, nieprzekraczającym jednak 30 dni roboczych, licząc od dnia otrzymania od Ubezpieczonego lub Osoby upoważnionej kompletu dokumentacji medycznej.

ŚWIADCZENIA MEDYCZNE I OPIEKUŃCZE
W PRZYPADKU CHOROBY NOWOTWOROWEJ

Ubezpieczonemu przysługują świadczenia medyczne i opiekuńcze w przypadku Choroby nowotworowej do maksymalnej kwoty 20.000zł w odniesieniu do jednego Zdarzenia ubezpieczeniowego.

Świadczenia realizowane są przez okres 12 miesięcy od daty wystąpienia Zdarzenia ubezpieczeniowego.

W przypadku zdiagnozowania u Ubezpieczonego w okresie odpowiedzialności Choroby Nowotworowej, tj.:
  • Nowotworu złośliwego
  • Nowotworu o granicznej złośliwości
UNUM zorganizuje i pokryje koszty świadczeń medycznych i opiekuńczych związanych ze zdiagnozowaną Chorobą nowotworową Ubezpieczonego 
obejmujące:
  • badania specjalistyczne, na podstawie skierowania lekarskiego wystawionego przez lekarza specjalistę prowadzącego leczenie obejmujące USG, badanie PET, tomografię komputerową oraz rezonans magnetyczny;
  • konsultacje: internisty oraz lekarzy specjalistów następujących specjalności, na podstawie skierowania lekarskiego wystawionego przez lekarza specjalistę prowadzącego leczenie: chirurg, onkolog, okulista, endokrynolog, otolaryngolog, hepatolog, ortopeda, hematolog, ginekolog, nefrolog, urolog, pulmonolog, lekarz rehabilitacji, neurolog;
  • świadczenia Assistance:
infolinia medyczna – w tym informacje o prywatnych ośrodkach leczących nowotwory, umawianie na badania i do lekarzy
pomoc domowa - (gdy w wyniku Zdarzenia ubezpieczeniowego wymagana jest pomoc domowa) – przygotowywanie posiłków, codzienne porządki domowe, zakupy artykułów spożywczych i innych niezbędnych, opieka nad dziećmi, opieka nad zwierzętami, opieka nad osobami niesamodzielnymi
wizyty domowe pielęgniarki (świadczenie nie obejmuje kosztów leków i środków medycznych)
transport medyczny
transport na chemioterapię i radioterapię
organizacja i pokrycie kosztów zakwaterowania, jeżeli chemio- lub radioterapia ma miejsce dalej niż 50 km od miejsca zamieszkania
katering dietetyczny (koszt dostawy oraz koszt posiłków) na okres 2 tygodni
pomoc psychoonkologa
dostarczenie leków zleconych przez lekarza (koszt dostarczenia)
zwrot kosztów peruk i protez
organizacja i pokrycie kosztów rehabilitacji (w tym: fizykoterapia i rehabilitacja oddechowa, ćwiczenia ogólnousprawniające, trening oporowy, ćwiczenia wytrzymałościowe) – na podstawie skierowania lekarskiego wystawionego przez specjalistę prowadzącego leczenie lub udokumentowanych wskazań medycznych


Czas oczekiwania na realizację świadczeń:
  • 1 Dzień roboczy w przypadku świadczeń Assistance,
  • do 2 Dni roboczych w przypadku konsultacji z lekarzem internistą;
  • do 10 Dni roboczych w przypadku konsultacji z lekarzem hepatologiem oraz tomografii komputerowej i rezonansu magnetycznego;
  • do 5 Dni roboczych w przypadku konsultacji lekarskich z lekarzami pozostałych specjalności z OWU oraz badania USG;
  • do 15 Dni roboczych w przypadku badania PET, chyba że sam Ubezpieczony wskaże późniejszy termin.

Assistance Medyczny

W przypadku Nieszczęśliwego Wypadku lub Nagłego Zachorowania każdy ubezpieczony, a Także jego Małżonek/Partner i Dzieci (w ramach Jednej Składki) mogą skorzystać z 24 świadczeń medycznych i opiekuńczych z limitem 10.000 na zdarzenie.

INFOLINIA: 22 602 44 00

Wizyty u lekarzy:

  1. Wizyta lekarza internisty, pediatry lub
  2. Wizyta u lekarza specjalisty (chirurg, ortopeda, laryngolog, okulista, neurolog, kardiolog, lekarz rehabilitacji medycznej, pulmonolog, otolaryngolog, neurochirurg – wymagane skierowanie)
    a) Związane z nieszczęśliwym wypadkiem bez limitu wizyt
    b) Związane z nagłą chorobą:
     - wizyty domowe (pediatra lub internista) albo w Placówce medycznej3 wizyty
     - telekonsultacje6
Powyższe limity dotyczą każdego uprawnionego z osobna i obowiązują w każdym 12–miesięcznym okresie ubezpieczenia.


Rehabilitacja medyczna:

  1. Organizacja i pokrycie kosztów procesu rehabilitacyjnego – zgodnie ze sporządzonym przez lekarza prowadzącego leczenie skierowaniem. Koszty procesu rehabilitacyjnego to koszty transportu do poradni rehabilitacyjnej, wizyta w poradni albo koszty wizyty fizykoterapeuty w miejscu zamieszkania.
  2. Wypożyczenie lub zakup sprzętu rehabilitacyjnego – organizacja, pokrycie kosztów wypożyczenia lub zakupu sprzętu rehabilitacyjnego, jeżeli zgodnie z zaleceniem lekarza prowadzącego leczenie, jeżeli sprzęt rehabilitacyjny powinien być używany.

Transport:

  1. Transport medyczny do Placówki medycznej w przypadku konieczności udzielenia natychmiastowej pomocy – jeżeli zgodnie z uzyskaną informacją w opinii operatora pogotowia ratunkowego nie jest wymagana interwencja pogotowia ratunkowego ze względu na zagrożenie życia.
  2. Transport medyczny pomiędzy Placówkami medycznymi – jeżeli w opinii lekarza prowadzącego leczenie placówka medyczna nie odpowiada wymogom leczenia odpowiednim dla stanu zdrowia lub gdy zostało wystawione skierowanie na badania specjalistyczne lub zabieg chirurgiczny w innej placówce medycznej.
  3. Transport medyczny z Placówki medycznej –jeżeli w opinii lekarza prowadzącego leczenie zgodnie z pisemnym zaleceniem taki transport jest wymagany.

Świadczenia dla dziecka:

  1. Opieka nad dzieckiem w razie jego nieszczęśliwego wypadku – organizacja oraz pokrycie kosztów opieki nad dzieckiem zamieszkującym z ubezpieczonym, małżonkiem albo partnerem za jego pisemną zgodą w miejscu zamieszkania przez maksymalnie 5 dni.
  2. Organizacja prywatnych lekcji dla Dziecka – pokrycie kosztów organizacji prywatnych lekcji w miejscu zamieszkania dziecka w okresie maksymalnie 90 dni od daty końcowej zwolnienia lekarskiego, jeżeli zostało wystawiona przez lekarza prowadzącego leczenie na okres dłuższy niż 7 dni.
  3. Pobyt opiekuna – organizacja i pokrycie kosztów pobytu jednego opiekuna dziecka w szpitalu, o ile jest to możliwe w warunkach szpitalnych lub w hotelu przyszpitalnym.
  4. Przewóz Dziecka do osoby wyznaczonej do opieki –organizacja i pokrycie kosztów przewozu dziecka przez opiekuna do miejsca zamieszkania osoby do opieki wyznaczonej przez ubezpieczonego, małżonka albo partnera oraz powrotu dziecka. Przewóz dziecka jest realizowane wtedy, gdy nie w miejscu zamieszkania dziecka żadnej osoby, która mogłaby sprawować opiekę. Pokrywamy koszty biletów autobusowych lub kolejowych I klasy.

Świadczenia dla rodzica:

  1. Osobisty asystent dla rodzica – organizacja i pokrycie kosztów wynagrodzenia osobistego asystenta, który będzie towarzyszył rodzicowi podczas transportu na wizytę kontrolną (na podstawie skierowania) do i z placówki medycznej oraz będzie służył pomocą przy rejestracji i wypisie z placówki medycznej.
  2. Pomoc domowa oraz pielęgniarska dla Rodzica – organizacja oraz pokrycie kosztów pomocy domowej oraz pielęgniarskiej na podstawie skierowania od lekarza prowadzącego leczenie z zaleconą pomocą pielęgniarską w miejscu zamieszkania rodzica.
  3. Transport Rodzica na wizytę kontrolną – zgodnie ze skierowaniem od lekarza prowadzącego na wizytę kontrolną, jeżeli w opinii operatora pogotowia ratunkowego nie jest wymagana interwencja pogotowia ratunkowego ze względu na zagrożenie życia lub zdrowia.

Infolinia:

  1. Infolinia medyczna – można uzyskać informacje dotyczące: niezbędnych przygotowań do zabiegów lub badań medycznych, diet, zasad zdrowego odżywiania, działania leków, skutków ubocznych ich stosowania, interakcji z innymi lekami oraz możliwości przyjmowania ich w trakcie ciąży, danych teleadresowych państwowych i prywatnych placówek służby zdrowia, placówek prowadzących zabiegi rehabilitacyjne, placówek handlowych oferujących sprzęt rehabilitacyjny, domów pomocy społecznej, hospicjów oraz aptek czynnych całą dobę.
  2. Infolinia baby Assistance – można uzyskać informacje dotyczące: objawów ciąży, badań prenatalnych, porad w zakresie przygotowania się do porodu, danych teleadresowych szkół rodzenia, pielęgnacji w czasie ciąży i po porodzie, karmienia noworodka i opieki nad nim.

Pozostałe:

  1. Pomoc psychologa w Trudnej sytuacji losowej –organizacja i pokrycie kosztów wizyty u psychologa w przypadku wystąpienia trudnej sytuacji losowej.
  2. Pomoc domowa – organizacja i pokrycie kosztów pomocy domowej obejmującej: przygotowywaniu posiłków, robienie zakupów, pomoc w ubieraniu, myciu oraz czynności pielęgnacyjnych, wykonywanie drobnych porządków ( odkurzanie, mycie podłóg, mycie naczyń) przez maksymalnie 5 dni po 4 godziny dziennie.
  3.  Opieka nad dorosłymi Osobami niesamodzielnymi i Dziećmi – organizacja oraz pokrycie kosztów opieki nad osobami niesamodzielnymi i dziećmi w razie nagłej choroby lub nieszczęśliwego wypadku ubezpieczonego, małżonka albo partnera przez maksymalnie 5 dni.
  4. Wizyta pielęgniarki – na podstawie skierowania wystawionego od lekarza prowadzącego, jeżeli taka wizyta jest wymagana.
  5. Wizyta położnej – 1 wizyta w przypadku urodzenia dziecka.
  6. Opieka nad zwierzętami domowymi – organizacja i pokrycie kosztów opieki nad kotem lub psem w miejscu zamieszkania lub transport do osoby wskazanej do opieki pod warunkiem posiadania aktualnego zaświadczenia o szczepieniach obowiązkowych zwierząt.
  7. Dostarczenie leków – organizacja i pokrycie kosztów dostawy leków (nie uwzględnia kosztu leków).

Jak skorzystać z powyższych Assistance?

INFOLINIA: 22 602 44 00


wypełnij  wniosek online
Polecamy wypełnienie ONLINE



Uwaga:
zgoda na potrącanie składki składana jest na drukach obowiązujących w Komendzie PSP
.

wypełnij wniosek ONLINE

Pomoc przy rejestracji:

Krzysztof Falkowski
tel. 662 154 501

DOSTĘP DO PROGRAMU


Warunki Pożarniczego Programu Ochrony Chorobowej:

Zapis do Programu możliwy dla osób do 69. roku życia.
Pracownik PSP i Małżonek
albo Partner Życiowy lub Pełnoletnie Dziecko
przystępują do jednego z trzech Wariantów Podstawowych.
(Członek Rodziny może mieć taki sam wariant jak Pracownik PSP lub z niższą składką).

Każdy Ubezpieczony może dokupić:

  • Pakiet "U Chroni Serce" (ochrona kardiologiczna)
  • Pakiet "U Chroni Dziecko"  (ochrona dla dzieci do 25 roku życia)
    (4 składki do wyboru w każdym z Pakietów).

Składka finansowana jest ze środków Pracownika.

Podsumowanie Programu:

  • Prawdopodobnie najlepsze w Polsce zabezpieczenie finansowe dla Każdego Członka Rodziny (Małżonek/Partner Życiowy i Pełnoletnie Dzieci) przed Skutkami CHORÓB!
  • Brak karencji dla osób, które rozpoczną ochronę ubezpieczeniową 15.05. lub 15.06. 2024,
  • Brak karencji także dla osób, które przystąpią do Programu w jednym z trzech pierwszych terminów liczonych od:
    - daty zatrudnienia
    (w przypadku Pracownika),
    - daty zawarcia związku małżeńskiego (w przypadku Małżonka),
    - daty uzyskania pełnoletności (w przypadku Pełnoletniego Dziecka).
  • 58 Poważnych Stanów Chorobowych oraz Wysokie Kwoty Świadczeń.
  • 29 Poważnych Chorób i NW w ochronie Dzieci osób ubezpieczonych - dokup pakiet dla Dzieci.
  • W zakresie śmierć i pobyt w szpitalu spowodowane Covid-19 brak wyłączeń dla zdarzeń mających związek z epidemią lub pandemią.
  • Na liście Poważnych Chorób znajduje się Przewlekła Niewydolność Oddechowa, będąca częstym i bardzo poważnym powikłaniem po Covid-19.
  • Ochrona ubezpieczeniowa UNUM działa 24 godziny na dobę na całym świecie
  • Usługa Assistance Medyczny (Mondial Assistance) – ochrona na terenie Polski,
  • Płacimy także za pobyt w szpitalu spowodowany leczeniem chorób psychicznych lub zaburzeń zachowania -  do 30. dni pobytu w roku polisowym.
  • Brak wyłączeń związanych ze spożyciem alkoholu w zdarzeniach będących następstwem nieszczęśliwego wypadku (zgodnie z OWU alkohol ogranicza odpowiedzialność towarzystwa wyłącznie w zdarzeniach związanych z wypadkiem komunikacyjnym lub wypadkiem w pracy).
  • Świadczenie za Pobyt w szpitalu Ubezpieczonego – minimalny okres pobytu kwalifikujący do wypłaty to zaledwie jedna zmiana daty.
  • Pełna ochrona do 70 roku życia - potem Indywidualna Kontynuacja.

Pytania? zadzwoń!

662 154 501
Krzysztof Falkowski

Jak zapisać się do Programu BEZ KARENCJI?

-> Pracownik: wypełnij wniosek Online pomiędzy 16.04.2024 a 13.06.2024, a Twoja ochrona rozpocznie się już od 15.05.2024 lub 15.06.2024.

Należy też w księgowości (w swojej Komendzie) podpisać:

  • Oświadczenie – zgodę na potrącanie składki z wynagrodzenia (za siebie i za ubezpieczanych członków rodziny -> dokładnie policzyć sumę składek!).

Pracownik przystępujący do ubezpieczenia po upływie ww. terminu będzie miał KARENCJE oraz musi wypełnić dodatkowo Oświadczenie o Dobrym Stanie Zdrowia.

-> Małżonek/Partner Życiowy, Pełnoletnie Dziecko ubezpieczonego Pracownika wypełnia:

  • Wniosek Online przystąpienia do ubezpieczenia;
  • Oświadczenie o Dobrym Stanie Zdrowia

KARENCJE

Karencja to okres, w którym odpowiedzialność Towarzystwa jest ograniczona lub wyłączona.
Karencji nie stosuje się, jeżeli zdarzenie zostało spowodowane Nieszczęśliwym Wypadkiem.

Brak karencji dla:
Pracowników i ich Członków Rodziny, którym ochrona ubezpieczeniowa rozpocznie się od:
15 MAJA lub 15 CZERWCA 2024
 oraz przystępujących do Programu w jednym z trzech pierwszych terminów liczonych od daty nabycia uprawnienia (tj. od daty zatrudnienia Pracownika, daty zawarcia związku małżeńskiego – dotyczy Małżonka, daty 18-tych urodzin – dotyczy Pełnoletniego dziecka).

W stosunku do osób przystępujących do Umowy ubezpieczenia w innych terminach niż opisane powyżej terminy bezkarencyjne, mają zastosowanie następujące okresy ograniczenia ochrony ubezpieczeniowej:

  • 3 miesiące Poważna choroba Ubezpieczonego, Zdiagnozowanie choroby nowotworowej*, Poważna choroba Dziecka, Operacje chirurgiczne, Leczenie specjalistyczne onkologiczne*;
    * w razie zajścia zdarzenia w okresie karencji, zostanie wypłacone 10% Sumy Ubezpieczenia;
  • 1 miesiącPobyt w szpitalu Ubezpieczonego (dotyczy także pobytu na OIOM), Pobyt w szpitalu Dziecka.

Krzysztof Falkowski
Koordynator Krajowy
tel. 662 154 501

Jarosław Kaczmarek
Koordynator Krajowy
tel. 600 148 603

Informacje na stronie należy czytać łącznie z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia i z treścią Polisy ubezpieczenia.

Informacje o Programie nie są częścią umowy ubezpieczenia, nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego i nie powinny stanowić jedynej podstawy do podjęcia decyzji o zawarciu ubezpieczenia.